بدون دیدگاه فوریه 21, 2022 admin

روش ارزیابی کارآفرینی اجتماعی و اقتصادی را در موشن گرافی زیر مشاهده نمایید.

روش ارزیابی کارآفرینی اجتماعی و اقتصادی:


در این قسمت میخوایم با هم مررور کنیم که چطور میشه یک کسب و کار رو مورد ارزیابی قرار داد

1-تعیین دوره:
برای ارزیابی هر کسب و کاری باید یک دوره ای رو تعریف کنیم که متناسب با همون کسب
و کار یا معضل اجتماعی باشه.
2- تفکیک شاخص های اقتصادی و اجتماعی:
برای اینکه یک کسب و کار خیلی خوب و دقیق ارزیابی بشه باید هم از منظر اجتماعی اون
رو ارزیابی کنیم و هم از منظر اقتصادی اما هر کدوم به صورت جداگانه.
3-ارزیابی توسط شخص ثالث یا کارآفرین:
برای یک قیاس خوب لازم هست که همیشه یک نفر دیگر خارج از آن مجموعه کسب و کار را
ارزیابی کند. این فرد میتواند شخص کارآفرین نیز باشد.

4-ارزیابی شاخص ها
هر ارزیابی برای اینکه به بهترین شکل انجام بشه لازم داره تا در شاخص های ارزیابیش یک
تجدید نظری انجام بده گاهی دلیل اینکه ارزیابی های ما درست درنمیاد به خاطر اینکه
شاخص ها درستی برای ارزیابی نداریم.

و اما بخش دوم یعنی آسیب شناسی:

بخش اول: مربوط میشه به استفاده از مشاور:
از قدیم گفتن یه دست صدا نداره پس شما هم برای آسیب شناسی فقط به ظرفیت خودتون
اتکا نکنید. استفاده از خلاقیت میتونه شما رو زودتر به مقصد برسونه.

بخش دوم: توجه به دو بال اقتصادی و اجتماعی:
برای اینکه کسب و کار موفقی داشته باشید باید علاوه بر توجه به مسائل اقتصادی به
فرهنگ هم توجه کنید. حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی به تنهایی کافی نیست.

و اما بخش آخر و پایانی شامل عبور نکردن از جزییات میشه!
از مشکلات کوچیک به سادگی عبور نکنید.

محتوای فرهنگی دیجیتال بیشتر در سایت روشنگر
مشاهده موشن گرافیک های بیشتر درباره کارآفرینی

دانلود با لینک مستقیم