نیاز بشریت به کارآفرینی اجتماعی را در موشن گرافی زیر مشاهده کنید.
نیاز بشریت به کارآفرینی اجتماعی:
بشر به دلیل نوع خلقت و نیاز هاش همیشه تمایل به زندگی گروهی و اجتماعی داشته.
ولی کنار هم قرار گرفتن گروهی از مردم، چالش ها و مسائلی رو پدید میاره.
روبه رو شدن با این مشکلات نیازمند راه حل های درست و خلاقانهاس. راه حل هایی که وضعیت های ظالمانهای که عدهی رو دچار محرومیت کرده شناسایی کنه. با اقدامات اجتماعی مستقیم به رفع اون وضعیت بپردازه، و در نهایت وضعیت مطلوب بعدی رو به ثبات برسونه.
چنین فرآیندی که به عنوان کارآفرینی اجتماعی از اون یاد میشه، میتونه شامل اشتغالزایی، فعالیت های زیست محیطی و بهداشتی خدمات بهزیستی، فرهنگی، نرم افزاری باشه.
بدیهیه که برای حل مسائل و مشکلات اجتماعی باید آگاهی کاملی نسبت بهشون داشته باشیم.
تحقیقات میدانی از مهم ترین روشهای کشف این معضل هاست.
توی اینروند تحقیق باید جامعه هدف به وسیله آمارگیری یا پرسشنامه مورد بررسی قرار بگیره. ارتباط های نزدیک محلی، شغلی و خانوادگی هم مسیر هموار تری برای فهم دقیق مشکلات ایجاد میکنه.
در این بین باید به معیار های مهمی هم توجه کرد.از قبیل:
حفظ کرامت جامعه
عدمایجاد حس تفتیش و تجسس
هدفمندی سوالات
شناخت روحیان جامعه هدف
در صورت عدم رعایت هرکدوم از اینمعیار ها روند تحقیق به مشکل یا بن بست میخوره.
(این روند دارای مزایا و معایبی هم هست برای مثال در صورت غیر متخصص بودن کاشفان ممکنه نکات مهمی از قلم بیفته یا بسیاری از تصمیمات با مداخله مستقیم احساسات، دچار خدشه بشه.
از طرفی، اگه بشه از این معایب پیشگیری کرد، محاسنی که این روش داره کمک شایانی بهمون میکنه.
محاسنی از قبیل برخورد نزدیک و مستقیم با معضل که به خاطر رابطه نزدیک با جامعه هدف شکل گرفته. و البته این نزدیکی و همراهی با جامعه حس همدردی و دردن افراد به وجود میاره)
محتوای فرهنگی دیجیتال بیشتر در سایت روشنگر
مشاهده موشن گرافیک های بیشتر درباره کارآفرینی