عوامل موفقیت برند ورزشی نایک:
امروز به روزهای اولیهی نایکی برمیگردیم تا بفهمیم این جادو چطور اتفاق افتاد و عناصر موفقیت اونها چه بود.
همونطور که هر فارغالتحصیل کسبوکاری میتونه به شما بگه
بدون داشتن ایدهی خوب تبدیل شدن به کارآفرین دشواره ولی فیل یه ایده داشت.
فیل شاهد بود که چطور در بازار آمریکا دوربینهای ژاپنی جای دوربینهای آلمانی که بر بازار سلطه داشتن رو گرفته بودن
آیا کفشهای ژاپنی هم میتونن در برابر «پوما» و «آدیداس» چنین عملکردی داشته باشن؟
برگردیم به ماجرای فیل
بعد از نوشتن اون مقاله و فارغالتحصیلی، فیل درگیر ایدهاش برای وارد کردن کفشهای ژاپنی به آمریکا شد
البته خودش هیچ کفش دوی ژاپنیای نداشت
و اون چندتایی هم که دیده بود توسط سربازهایی آورده شده بودن که طی اشغال بعد از جنگ جهانی در ژاپن استقرار داشتن
ولی این عدم عرضه تنها باعث شد فیل مطمئن بشه که فرصت خوبی گیرش اومده
اون میدونست که برای منفعت از این موضوع باید با شرکتهای ژاپنی ارتباط برقرار و باهاشون مذاکره کنه تا محصولاتش رو به آمریکا وارد کنن
اون در هر دوی این اقدامات هیچ تجربهای نداشت ولی همونطور که شایستهی مؤسس آیندهی «نایکی» بود
اون پا پیش گذاشت و این کار رو انجام داد
در نوامبر 1962 مثل یک توریست به ژاپن پرواز کرد و دست به کاوش زد
در شهر زیبای «کوبی» یک کفشفروشی نظرش رو جلب کرد….
«عوامل موفقیت برند ورزشی نایک»
دانلود با لینک مستقیم