شادی، وسیله ارزیابی موفقیت شغلی: بهرهگیری از خوشحالی برای ارزیابی موفقیت یک شرکت من تازه داشتم ترم سوم از دروس مدیریت رو میگذروندم که بحران اقتصادی در سال 2008 به اوج خودش رسید این بحران یه موضوع جذاب در کلاس ما بود و ما روشهایی خلاقانه برای دستکاری ارقام و بازار یاد گرفتیم همهی اینها باعث شد نتونم به سیستم مالی اعتماد کنم از خودم پرسیدم آیا پارامترهای مالی مثل بازگشت سرمایه، نقدینگی یا سهم نسبی بازار واقعاً میتونه به ما بگه یه کمپانی اساساً پویاست و میتونه این عملکرد رو در آینده هم ادامه بده تا ارزش سرمایهگذاری داشته باشه؟ ….
چند سال پیش من تحقیقاتی روی موضوع خوشحالی انجام دادم
و این غافلگیرم کرد که بعد از سخنرانی رهبر بوتان
ملتها داشتن راجع به فاکتور خوشحالی بحث میکردن ولی شرکتها نه
چرا شرکتهای ما هنوز برای ارزیابی عملکردشون
فقط روی فاکتورهای مالی متمرکز هستن
دو سال پیش در یک نظرسنجی مشخص شد که 37 درصد
از کارکنان بزرگسال در انگلیس شغل خودشون رو بیمعنی میدونن
پارسال یک بررسی در آلمان نشون داد که 70 درصد از کارمندان
پیوند احساسی کمی با شرکتشون دارن
و بیشتر تنها دستورالعملهای کاری رو دنبال میکنن
حتی در حضور شاخصهای مالی مثبت، وجود چنین احساساتی رو نمیشه نشونهی قدرت شرکتها دونست
همینطور وقتی پای دیدگاه کمپانیها نسبت به کارکنانشون در میونه
چند سال پیش شرکتها نگران فایده و سودمندی بودن که اساساً یعنی کار باید معنی داشته باشه…
شادی، وسیله ارزیابی موفقیت شغلی
دانلود با لینک مستقیم