بدون دیدگاه آوریل 20, 2020 مهدی

بروشور جهت معرفی دو جنبش و سازمان در موضوع «فعالین کارآفرینی اجتماعی»

فعالین کارآفرینی اجتماعی: کسب و کار اجتماعی به سرمایه گذار یا سهام داران خود، سودی پرداخت نمی کند و حداکثر به میزان آورده اولیه را به ایشان باز می گرداند.

هدف اصلی سرمایه گذار یا سهام دار صرفا انگیزه های مالی نبوده و بیشتر انگیزه اجتماعی است.

در کسب و کار اجتماعی ، سرمایه گذار به غیر از امکان بازدریافت اصل میزان سرمایه اولیه اش،

به خوشنودی ناشی از نیل به هدف اجتماعی خود هم می رسد و به همین دلیل معمولا کسانی توانسته اند کسب و کار اجتماعی موفقی راه اندازی کنند که آرمان ها و اهداف اجتماعی جدی ای دارند.

بزرگترین تغییر در نگرش که کارآفرینان امروز در تلاش برای انجام آن هستند،

متقاعد کردن مردم در این باره است که بزرگ ترین مشکلات جهان نیز قابل حل می باشد.

فایل مربوط به چهار بروشور تولید شده در این موضوع، در ادامه در دسترس شماست: معرفی کارآفرین

کارکردهای سازمان های اجتماعی

مدیرت مالی کارامد در مقایسه با سازمان های خیریه در نتیجه بهروری بیشتر

کسب و کار های اجتماعی، مزایایی نسبت به مؤسسات خیریه رایج دارند و آن این که از نظر اقتصادی

کاملا خودگردان هستند و برخلاف مؤسسات غیر انتفاعی رایج، نیازی به کمک های مالی و اهدایی ندارند.

به تعبیر محمد یونس، « پولی که وارد یک بنیاد خیریه می شود فقط یک بار عمر دارد،

ولی اگر همان پول وارد یک کسب و کار اجتماعی شود بارها و بارها در سیستم می گردد و بارها و بارها افراد را شاد می کند.

ایجاد فضایی مناسب جهت آزمایش و پردازش ایده های گوناگون پیرامون مشکلات اجتماعی و حل کردن آنها

ما با ایده های خوب و الگوهای قابل اجرا محاصره شده ایم؛ میدانیم که چگونه به کودکان محروم خواندن را آموزش دهیم، مصرف انرژی را کاهش دهیم، و مراقبت های بهداشتی را در حین کاهش هزینه بهبود بخشیم.

حتی می دانیم که چگونه از شر بسیاری از آزار و اذیت هایی که در محوطه ی مدرسه رخ میدهد خلاص شویم.

امروزه تا اندازهای همه ی این مشکلات در ایالات متحده و کانادا رفع می شوند.

اما نمی دانیم که چگونه دانشی را که داریم متناسب با مقیاس مشکلاتی که

با آنها مواجه هستیم به کار بریم، بسیاری از طرح های دولتی و توسعه ی بین المللی با پروژه های

چشم گیری شروع می شوند و با نتایجی ناامیدکننده به پایان می رسند.

راجر ال، مارتین و سالی از برگ در مقاله ی «کارآفرینی اجتماعی: استدلال تعريف» خود استدلال می کنند که نقش کارآفرین اجتماعی انتقال جامعه از «تعادلی پایدار اما ذاتا ناعادلانه» به «تعادلی پایدار جدیدی است که موجب رهایی پتانسیل و کاهش درد و رنج در مقیاسی بزرگ می شود.

کارآفرینان اجتماعی تلاش می کنند تا اطمینان حاصل شود که ایده ها ریشه می گیرند

و عملا تفکر و رفتار مردم را در سرتاسر جامعه تغییر می دهند.

فعالین کارآفرینی اجتماعی